Soalan Trivia

Seorang suami kematian isteri yang tersayang… Suami ini amat menyanyangi si isteri yang amat sangat.. Setelah di kebumikan. Oleh kerana teramat sayang, tiap pagi dan petang. Suami tersebut akan kubur si isteri dengan membawa satu jag air. Oleh kerana simpati melihat menantunya berkelakuan yang sebegitu rupa. Ibu mertua pun menasihati agar menantunya kahwin lain.. Untuk mengelakkan si menantu setiap hari menziarah kubur si isteri. Hari ke hari hingga minggu ke minggu. Dan akhirnya si menantu menjawab……

P/S: Agak-agak apa jawapan yang akan diberikan oleh menantunya kepada ibu mertuanya.. Bloggers yang bijak bestari, sila jawab k.

Advertisements

12 thoughts on “Soalan Trivia

  1. kayrules says:

    menantu dia jawab…

    saya takleh kawin lain mak…
    saya dah gay…

    huhuhuh…
    boleh dak?

  2. Gamemaster says:

    Salah.. sila cuba sekali lagi

  3. Syari says:

    menantu dia jawab, dia kasi saya pakai seluar dalam besi kasi kunci. Sekarang dia dah takde, rahsia kat mana dia simpan kuncinya terkubur sama dengan dia… waaaa…

    lebih kurang gitu dia jawab… betul ke?? ahaks… 😀

  4. Jie says:

    dia jwp…

    bini dia dulu pesan selagi kubur dia masih merah,jgn kawen lain… so dia p dok siram tu pasai nk suruh rumput cepat tumbuh…:p

  5. GameMaster says:

    Jawapan kujie dah hampir tepat.. tapi bukan siram tanah.. ada jawapan dia.. mari kita cari lagi jawapan

  6. aNgRiAni says:

    menantu dia jawab…”mak saya siram tiap-tiap ari kubur arwah supaya rumput/tumbuhan kat kubur ni cepat tumbuh supaya saya dapat kawen lagi…” salam kenal dan tq coz singgah kat blog saya…

  7. GameMaster says:

    hehehe.. ini jawapan dia, mak sebenarnya sebelum arwah meninggal beliau berpesan. selepas di kebumikan hendaklah saya menanam sepohon bunga. Hendaklah abang menyiram pokok bunga tadi pagi dan petang sehinggalah pokok itu tumbuh pucuk baru.. Pesannya lagi sekiranya pokok bunga itu hidup atau tumbuh barulah abang boleh kahwin lain.. Inilah jawapan dia yang sebenarnya

  8. aiNuL says:

    hehe..tu ke jwpn dier?baru nak jwp..asal bg jwpn cpt sgt..=p

  9. aNgRiAni says:

    yabedabedu…jawapan saya betul…yahoooooooooooo

  10. GameMaster says:

    Tahniah

  11. azlanlin says:

    Isterinya pesan, jika abang nak kawin lagi, biar le lama sikit…kira-kira selepas kubur saya dah tumbuh rumput:

    :: Sebab tu le mamat tu pi siram air hari-hari utk tumbuhkan rumput di keliling kubur…ngeh..ngeh..ngeh..

  12. GameMaster says:

    Halamak Tn Azlanlin.. Jawapan dah diberi.. Tapi takpe nanti saya akan beri lagi soalan trivia yang boleh anda jawab.. Stay tuned

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s