Lain Yang Di Fikir Lain Yang Dapat.


Salam, Kali ini saya nak cerita, cerita ini agak lucu dan……. Tapi saya minta maaf, bukan tujuan saya untuk berbahasa yang tidak bagus. Tapi ini adalah salah satu penawar kepada yang berduka dan juga kepada yang sentiasa yang berfikiran positif. Yang mencerita ini adalah orang kampung.Kita tahu orang kampung banyak tanam pokok buah-buahan seperti pokok jambu air, rambutan, dan lain-lain. Cerita ini berkenaan keluarga dikampung yang agak daif sedikit lah. Ia mempunyai seorang anak perempuan. Anak perempuan ni suka memanjat pokok. Satu hari sedang anak perempuan ni memanjat pokok untuk memetik buah, lalulah seorang lelaki dibawah pokok. Lelaki itu agak terkenal sebagai seorang dermawan dikampung itu. Setiap hari laluan ke surau melintasi pokok tersebut. Pada hari itu ketika nak ke surau, dia pun terlihat budak perempuan tersebut memanjat pokok untuk memetik buah lalu memandang ke atas. Dengan suara yang agak kuat dia menyuruh budak perempuan tersebut turun dari pokok itu dengan segera. Lalu budak itu dengan ketakutan pergi ke orang tua tersebut. Orang tua tersebut tersenyum sambil menyeluk saku bajunya dan mengeluarkan wang dan memberi kepada anak tersebut dan berkata “anak nanti balik rumah beli seluar dalam ya”. Lalu dengan gembira anak tersebut balik ke rumah terus menceritakan apa yang terjadi bagaimana beliau mendapat duit tadi kepada ibunya.

Pada keesokkan hari dengan berkain batik, lalu si ibu terus memanjat pokok tersebut. Pada waktu yang sama juga, datanglah dermawan tadi lalu memandang juga ke atas. Dengan muka yang merah padam lalu menyuruh perempuan itu turun. Ketika sampai dihadapan lelaki tersebut, ibu tersebut tersenyum simpul memandang kepada lelaki itu. Dengan tersenyum lelaki itu menyeluk saku……… Kepada bloggers apakah agaknya yang hendak diberi oleh dermawan itu tadi.

P/S: Meh jawab soalan trivia ini lagi..

14 thoughts on “Lain Yang Di Fikir Lain Yang Dapat.

  1. mamamia@rina says:

    salam kenal-kenal..

    i tau jawabannyerr….hehehe.. dia huluqkan pisau cukuq.. betoi dak tuan rumah?!!

  2. umi_e says:

    salam… hehehehehe ye ke jawapannya tu :p kak e tak tau ler citer ni🙂

  3. GameMaster says:

    Jawapan mamamia@rina betul.. Tahniah.. Pertama kali orang menjawab soalan trivia dengan betul..

  4. c's radin says:

    huhu.. to be honest i understand nothing.. seorang yg x ske teka teki, sbb x pndi jwb:)

  5. GameMaster says:

    Takpe.. Nanti saya letak segmen pantun pula.. Nanti jawab k.

  6. c's radin says:

    huhu.. pantun? suka je tengok org pantun, dan membaca pantun.. nak jual ke beli.. minta maaf sgt2.. nak pk pa ntun utk kelas bm dulu pun, 3 ari 3 mlm xde idea..

    p/s saya manusia tak berbakat

  7. DUNIABUDIN says:

    tak sempat nak jawab. Dah ada yang betoi….leceh betul… hihiii

  8. GameMaster says:

    Takpe budin.. lain kali kalau ada soalan trivia cepat-cepat jawab k.. hehehe

  9. TIRAI HIDUP says:

    lor mana jawapannya x faham???game hang pandai juga bab bab merapu kahkahkah…

  10. TIRAI HIDUP says:

    lllaaaa astaga mata dia terang sangat..budin tau je jawapan nyampah hakuuuuu!!!!

  11. GameMaster says:

    Ada jawapan dia.. Pisau cukur jawapan dia

  12. SANU says:

    salam..
    maaf dah terlewat saya ni. Saya rasa jawapan sebenarnya ialah dermawan tu bagi duit kat perempuan tu, disuruhnya beli pisau cukur. Dermawan tu bukan bagi pisau cukur. Nak buat apa dibawanya pisau cukur bila ke surau..?kan gitu?

  13. GameMaster says:

    Jawapan dah diberi en.sanu.. Takpe nanti saya bagi soalan trivia yang lain ye..

  14. jemari menari says:

    mimi pnh gk dgr psl ceta ni..smbgan ceta ni lebey kurang cenggini….”dengan tersenyum lelaki itu menyeluk saku dan mengeluarkan wang dan memberi kpd wanita tsbt dan berkata “haa amik ni..g bli piso cukur..”..huhu..

    rasenye dh tlmbt utk mimi bg komen..eheheh..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s