Mop Lantai.


Salam, haa dah abis pilihanraya ni saya akan kembali meneruskan memberi tips-tips dan info kepada anda semua. Seperti yang anda tahu, lantai dirumah haruslah dimop setiap hari untuk menjaga kebersihan.. Tapi masalahnya bila anda mengemop lantai, mop tersebut pasti kotor. Di sini saya ingin memberi sedikit tips yang boleh memberikan anda penggunaan mop yang lama.

Apabila anda hendak memulakan mencuci lantai, anda mesti membancuh satu penutup pencuci lantai ke dalam air didalam baldi. Campurkan sedikit clorox atau pencuci pakaian. Dan barulah direndamkan mop anda. Kelebihan mencampurkan clorox ini bukan sahaja dapat memutihkan kembali mop anda tapi bila anda mengemop lantai, lantai tidak menjadi licin.

P/S: Ibu-ibu dirumah mesti menggunakan teknik betul tak.. Kalau ada yang lain kongsi dengan saya ya.

10 thoughts on “Mop Lantai.

  1. Idham says:

    thanks for info! bila masa saya mpo lantai ek? tahun lepas ada kot. Err nak tanya petua megilatkan lantai simen ada tak? hehe
    Cabai Burung

  2. GameMaster says:

    Petua nak kilat lantai simen.. kena pasang tikar getah atau letak papan lapis macam casa impian. lpas tu baru mop lantai macam cara saya..

  3. Si Gadis says:

    sy nk cuba la.. =P

  4. GameMaster says:

    Sila-sila

  5. Ziana says:

    wahh .. aku tatau pon ..
    skang aku dah tau

    kalah ibu2 di rumah mcm nih
    😀

    anyway . tq
    😉

  6. GameMaster says:

    Ni mak den yang bagi tahu.. cubolah..

  7. TIRAI HIDUP says:

    aku tetap degil tau ka??
    aku tak mau guna clorox semasa mop!
    aku nak boh dalm kopi ke teh ke msa hampa mai minum kat rumah aku yeyey…..padan muka!!
    Nak kene habarrqq ini hanyalah gurauan sahaja titik!!hehehe

  8. GameMaster says:

    kopi campur klorox, nanti kopi tu kaler dia jernih balik

  9. Pato & Pearl says:

    yang pasti if you gunakan klorok cuci bathroom..gurantee tip top kilat….

    Pato (yang tugasnya mencuci toilets kat rumah,..)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s