Fakta Kiri

Salam, hari ni saya nak berkongsi dengan anda semua mengenai fakta kiri sahaja.. Fakta ni saya tengok berdasarkan pemerhatian saya. Jika anda perasan, terdapat benda yang kita gunakan menggunakan arah kiri. Disini saya ingin menyenaraikan dan berkongsi dengan anda semua mengenai kiri atau left

1. Jika anda anda perasan, anda selalu menggunakan lampu isyarat kiri berbanding lampu isyarat kanan.
2. Ramai diantara kita memakai jam di sebelah tangan kiri..
3. Jika anda perasan, anda selalu menggunakan stesen minyak disebelah kiri.
4. Kebanyakkan pelukis-pelukis yang terkenal menggunakan tangan kiri untuk melukis.
5. Anda memandu menggunakan gear disebelah kiri.

P/S: Ada tambahan sila tambah kat sini ya..

14 thoughts on “Fakta Kiri

  1. manje says:

    salam…

    orang yang dominan otak sebelah kanan (kidal), memiliki kemampuan abstrak yang lebih bagus, penguasaan seni dan juga bahasa serta ekspresi perasaan yang amat baik.

  2. GameMaster says:

    Yupp tu betul

  3. arsaili says:

    tidur mengereng sebelah kiri

  4. GameMaster says:

    Kalau ikut cara nabi tidur, baginda mengiring sebelah kanan.. Kasi jantung berehat

  5. suara says:

    antara kiri yg paling penting ialah kita mmg basuh ***** dgn tangan kiri. erk… ada sesiapa basuh dgn tgn kanan ke?

  6. GameMaster says:

    Tak tahu.. Ada ke

  7. fradzar says:

    saya seorang kidal..

    selalu org pakai mouse pakai tangan kanan, saya pakai tangan kiri..

    menulis, main dan mmebuat pekerjaan yang sukar mmg saya gunakan tangan kiri.. kecuali menyuap makanan.. =D

  8. MindHeartBodySoul says:

    aku kalau nak wat kerja2 jahat
    selalu otomatik terguna tangan kiri…

    napaer yer?

    Tangan kananku untuk mender2 yg bertahap mulia jer…

  9. GameMaster says:

    Kerja2 jahat tu macam mana tu mindheartbodysoul..

    Mari meriahkan forum saya di http://friendkorner.forummotion.com/index.htm

  10. Ezad says:

    haa… aku ada kisah nak kongsi bersama.

    aku menggunakan tangan kanan. tapi bila sikat rambut, buka/tutup kunci rumah/kereta, tuang air, guna telefon.. aku guna kiri.

  11. GameMaster says:

    Mungkin tu dah jadi kebiasaan kot

  12. wan says:

    errrr.. komen ini ditulis menggunakan tangan kiri🙂

  13. GameMaster says:

    Menaip guna tangan kiri.. waa hebat gak menaip

  14. tunas says:

    golongan kiri (ashabussyimal )akan masuk neraka

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s