Masa…

Salam hari ni kita akan bincangkan mengenai tajuk diatas berkenaan dengan masa.. Seperti yang tuan2 dan puan2 tahu kita kini sudah masuk bulan ke 4 dan dah nak masuk bulan ke 5 dah pun..
Kejap sahaja masa berlalu.. Tapi perbincangan kita pada hari ini ialah, betul ke masa tu bergerak laju..

Semenjak beberapa tahun kebelakangan ini kita merasakan kehidupan kita tidak mempunyai masa yang cukup, kadang-kadang terasa pendek sangat waktu ni.. Tahu-tahu je umur dah meningkat.. Bagi yang sibuk mencari rezeki dikota atau dimana-mana sahaja, pasti mereka semua tidak akan cukup masa. Mana taknya, keluar pagi dan pulang ketika matahari dah terbenam dan kadang-kala balik sehingga lewat malam..

Apakah faktor yang merasakan waktu ini cepat dari segi perjalanannya atau kita sendiri yang tak perasan masa bergerak seperti biasa.. Kemungkinan masa ini berlalu dengan cepat mungkin disebabkan faktor suasana tempat kerja, tempat tinggal dan sebagainya.. Kalau diambil kira pada tahun 80an. Waktu pada masa itu bergerak dalam keadaan yang perlahan.. Mungkin kerana pembangunan diwaktu dahulu tidak serancak seperti sekarang. Ambil contoh, kita mungkin akan berasa masa itu lambat bergerak ketika dibulan puasa.. betul tak..

Jika dibandingkan dengan kampung, jika anda pulang ke kampung, anda akan rasa masa itu bergerak dengan perlahan dan hari siang dan malamnya seperti sangat panjang. Sebab apa?. Kemungkinan ini berlaku kurangnya aktiviti seperti yang anda buat di bandar seperti masuk kerja.. Jadi fikir-fikirkan lah..

P/S: Pasti anda pernah mengalami perkara seperti diatas betul tak..

9 thoughts on “Masa…

  1. MdmZend says:

    saya hampir kehilangan masa yg tenggelam timbul mulai pertengahan Februari hingga hujung Mac 2008 baru-baru ini akibat hilang “kus semangat” saya…berkat kesabaran dan sokongan org-org tersayg disekeliling akhirnya saya kembali pulih……begitu hebat kekuasaan Allah walaupun masa itu sendiri ada saya kehilangan jangkau dan tidak dpt mengisinya……hargailah masa…

  2. GameMaster says:

    Apa yang berlaku mdmzend

  3. Bintang says:

    seperti aku ini yang tinggal jauh di negeri orang..gak terasa sudah hampir 7 thn tinggal emirates…kalo pas liburan dan balik ke jakarta dan liat banyaknya perubahan disana..kerasa banget deh…kok tau2 aku sudah tua yahh…hehehe..

  4. GameMaster says:

    Takpe.. dah nama pun keje

  5. zz says:

    salam..buka minda juara

  6. GameMaster says:

    Salam juga juara

  7. arsaili says:

    yea…sebab itu time management amat penting..kalau tidak masa seakan berlalu sebegitu pantas dan hasilnya tiada

  8. echah_syed says:

    combi rase masa mmg cepat..

    tak puas bermain dgn anak2 tgk dorang dah beso..

    terpaksa berpisah sbb nak kejo masa depan memasing..

    pastu kita pun makin tua..biarlah mase menentukan semuanyerr cuma doa jgn putus..

    ~ rindu masa lampau masa anak2 kecik dulu..

  9. GameMaster says:

    Mesti kalau dengar lagu2 lama ni mesti termenung tul tak

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s